петък, 11 декември 2015 г.

Картофени питки с шунка и кашкавал

Декември е един чудесен период от годината. До към 20-ти ми идва да се гръмна, а на следващата година по същото време много съжалявам, че вече не съм я свършила тази работа. Този декември не прави изключение. Коледния дух е нещо, което се случва другаде. При мен коледните звънчета са заменени от чукове в главата, а тихата бяла нощ от среднощно изпотяване, кошмари и безсъние. Оставила съм мъжът ми да се занимава с децата и котката, само не мога да го убедя да полива от време на време и цветята. На фона на тази идилична картина, готвенето се явява някаква излишна подробност. Всичко, което отнема повече от 30 минути от ваденето от хладилника до изяждането, автоматично отпада. Полуфабрикатите никога не са ми били опция, но след като ме снабдиха с Airfryer реших да си направя няколко експеримента със собствени заготовки. Както вече писах, уредът по същество е мини конвектомат. Ако не знаете какво е - това са онези уреди, които ги има по супермаркетите и някои магазини и в които изпичат замразените кроасани и хлебчета. Аз вече пекох купени замразени кроасани и резултатът беше прекрасен. Става значително по- бързо от колкото в традиционна фурна. В тази връзка реших, да си направя някои мои неща, които да замразя и след това да печем за закуска на децата. 

 
Резултатът беше доста удовлетворителен и с чиста съвест ви представям идеята за картофени хлебчета с шунка и кашкавал. Чистосърдечно си признавам, че още не съм имала време да пробвам рецептата в нормална фурна. Предполагам, че няма да има проблем и ако някой се престраши, нека ми пише какво е станало.


Подготовката е малко пипкава, но веднъж направени и замръзни, топчетата стават чудесен избор за закуска. Замразяването, разбира се не е задължително. Може директно да си опечете топчетата за незабавна консумация.

Картофени питки с шунка и кашкавал

За тестото:
2 сварени картофа
1ч.ч брашно
1 яйце
1с.л зехтин
сол и черен пипер

За плънката
100 г кашкавал или друг вид сирене
100г шунка



Картофите се сваряват, обелват и пюрират. Смесват се с брашното, яйцето и зехтина. Подправя се със сол и черен пипер. Понеже много зависи точно колко са ви големи картофите, количеството на брашното може да варира. важното е да го докарате до тесто, от което може да оформяте топчета.
Кашкавалът и шунката се настъргват или нарязват на ситно, след което се смесват. 
От тестото се оформят топчета, които се сплескват на малки питки. В центъра на всяка питка се слага по лъжица от плънката с шунката и кашкавала. Краищата се загъват и се оформя топче.
Топчетата трябва да се изпекат на вентилатор за 10 минути при 190 градуса. В моя случай цялото упражнение се случи в Airfyer. Удобното е че не се изисква предварително загряване. Мисля, че ако печете в обикновена фурна няма да е лошо да увеличите времето с 2-3 минути.


Топчетата се изваждат, оставят се 5 минути да си починат и още топли се слагат в най- студеното отделение на фризера. Когато решите да сервирате, просто вадите, слагате в Airfryer/ предварително загрятата фурна и настройвате за 15 минути на 180 градуса. 


В случай, че няма да замразявате хлебчетата, а ще сервирате веднага, времето за първоначално изпичане трябва да се увеличи на 18-20 минути.






7 коментара:

  1. Руми, а има ли мая или сода/бакпулвер? Изглеждат много вкусни :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не, нямат. Седят си глетавички като гнедли. Можеш да им сложиш сода, но не знам тогава как биха се държали при повторното печене

      Изтриване
  2. Прекрасно изглеждат картофените хлебчета.Би могло и друга плънка да се използва - и постна, и месна.Но външният им вид е чудесен.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  3. тъкмо забравя за този уред и ти пак :) невъзможна си :)

    ОтговорИзтриване
  4. Някой запече ли ги вече във фурната? :)
    Аз тъкмо си приготвих сместа за по-късно и ме е страх да не ги разваля, а така искам да избегна пърженето отново...

    ОтговорИзтриване
  5. Ние ги направихме във фурната с вентилатор, но станаха твърдички и жилавички! Може ли причината да е брашното или печенето? Макар че на цвят са по-светлички от вашите на снимката. Иначе са много вкусни

    ОтговорИзтриване
  6. Аз съм правила няколко пъти такива хлебчета във фурна. С тази разлика, че слагам мая в тестото (правя го лепкаво). Не знам колко точно, обичам да готвя едно към гьотере... Чакам да втаса леко. Не премесвам. Количеството шунка и кашкавал може да се мени според предпочитанията, може цялото топче да се топне в галета или нещо хрупкаво, семенца и пр. Страшно са вкусни и удобни за бърз обяд в работата или на път. Ще пробвам да замразя една доза, че и аз нямам много време напоследък :)

    ОтговорИзтриване

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...