сряда, 8 юли 2015 г.

FAQ или често задавани въпроси

 
От доста време заобикалям тази тема, най- вече защото ми звучи доста претенциозно за блог, който принципно няма претенции за каквото и да било. И все пак след 5 години в публичното пространство май се налага. Освен това жегата ми се отрази, слънцето ме напече и изпитвам вътрешната потребност да охладя малко, засягайки  някои теми, които колкото и да се опитвам да избягвам, някой все ми връща топката.  Почвам ги в реда, в който се сещам.




С какъв апарат снимаш?

(Или в малко по- смислената му разновидност - С какъв обектив снимаш?)

Фотоапаратът е инструмент, който много помага за реализирането на поставената цел, но като всеки един инструмент, далеч не е най- важното условие за добра снимка. В блога имам снимки правени с какво ли не. Първоначално започнах с Pentax K100 и обектив Pentax 50/1.4. Средата на 2011 го смених с Pentax K5 (писах тук), като с течение на времето натрупах и известна колекция от обективи:
  • Sigma 10-20
  • Pentax 50-135/2.8
  • Pentax 35/2.8 Macro
  • Pentax 50/1.4

В началото на 2013 най- после се примирих с мисълта, че Pentax  няма да пуснат фулфрейм и си купих Nikon D800, първоначално само с Nikon 50/1,8. В момента освен този обектив, имам още:
  • Nikon 24-70/2.8
  • Tamron 70-200/2.8
  • Nikon 105/2.8 Macro
Освен това неприятно ще изненадам всички онези, които пренебрежително ще махнат с ръка, обвинявайки ме, че все пак техниката прави снимките. Около 30% от снимките в блога, напоследък са правени  с телефон. Ммм да. Nokia Lumia 1020 и iPhone 6. Въпрос на гледна точка и съобразяване с възможностите на техниката. Не претендирам нито да правя изкуство, нито че снимам добре, така че акъл няма да седна давам.

Какъв апарат да си купя?

Всъщност апаратът е нещо доста лично. Преди да си купите каквото и да било си изяснете точно какво искате да снимате, на къде се движите и какво искате да постигнете в крайна сметка. Ако не може да си отговорите на нито един от тези въпроси, отидете в магазина и си купете нещо евтино. Олимпус са особено добри в сапунерките и ниския клас апаратчета. Почнете да снимате. Когато апаратът ви отеснее и възможностите му започнат да изостават от вашите собствени, най- вероятно вече ще имате идея каква да бъде следващата ви стъпка и няма да имате нужда от "помощ от приятел". Когато минете на друго ниво и си купите нещо голямо, тежко и изглеждащо много професионално, в никакъв случай не продавайте малкия апарат. Когато развиете дископатия и гръбначни изкривявания от влачене на 10 килограмова раница и установите, че всичките ви снимки са като от професионална фотосесия, но за сметка на това имате много изпуснати спонтанни моменти, със сигурност ще се сетите за малката играчка.


Приемаш ли поръчка за фотосесия/торта/гердани от полимерна глина/ушиване на балони, възглавници и т.н.

Макар, че много би ми се искало, отговорът е отрицателен (нито за гореизброените, нито за каквото и да, за което в момента не съм се сетила). В нито едно от тези неща не се чувствам професионалист. За нито едно от тези неща не мога да отделя време и организация, различни от задоволяване на лични прищявки, капризи и моменти настроения.  Тъй като графикът ми е и доста натоварен, съществува огромна вероятност да поема ангажимент, който после да не мога да изпълня и така да разваля празника ви/ подаръка ви.

Направих еди коя си рецепта, като само замених маслото с маргарин, прясното мляко с кисело и вместо бяло брашно сложих ръжено. Резултатът изобщо не се получи като на снимката, каква може да е причината?

Без коментар:) Като начало това, което сте видели на снимката е било със съставките, вървящи с рецептата към снимката. Ако не мога да открия съвпадения с използваните от вас продукти, очевидно е защо и вие не можете да откриете съвпадение между моята снимка и вашите резултати.

Какво ще стане, ако в еди коя си рецепта сменя еди коя си съставка с нещо си?

Нямам особено ясна  идея какво точно ще е то. Вижте, това е блог за споделяне на лични впечатления - било то от храна, било от нещо друго. Не съм професионалист и нямам претенции да бъда такъв. Давам рецепти, които съм изпробвала и харесала, но това не означава, че съм готвач и познавам из основи науката на готварството, т.е не винаги мога да ви обясня научно какво се случва, ако смените това с онова. Най- вероятно просто ще получите нещо друго. Не задължително лошо, но със сигурност различно.

Кухнята ти от Икея ли е поръчана?
Този така често задаван  фундаментален въпрос, тръгна от тази статия :)

Не, не е от Икея. Правена е по поръчка от фирма Кедър http://kedar-design.com/http://kedar-design.com/

От къде си си купила чашата/паницата/каната/тавичката/покривката, чаршафите?

Ми не помня. В повечето случаи:) Така де - доста са, мъкна и поръчвам от къде ли не. Не мога да ги запомня всичките. Ако мога да обобщя, имам три основни източника за доставка на пропсове: единият влачене на парче (макс до 4бр), когато пътувам (ммм да, странни неща си пазарувам), другият от Vivre  и последния е от Amazon UK с доставка през Gabko


И от сега да си кажа, защото съм сигурна, че веднага някой ще попита - бурканчетата с дръжките, сламките и диспенсъра от снимката са от Amazon:) Не мога да разбера защо почти никой в БГ не ги внася, при положение, че нито са толкова скъпи, нито толкова трудни за транспортиране, а така като гледам има много голям интерес. Особено към диспенсърите.

Може ли да рекламираме при теб (по някакъв си начин)?

Блогът е аматьорски, любителски и личен. От тази гледна точка смятам, че е неподходящо да се ползва за реклама. Има редки случаи, в които пиша впечатления за различни продукти, но се базирам на следните принципи:
  • продуктът да се връзва с тематиката на блога
  • да не противоречи на личните ми разбирания (било то за здравословно, било то за етично)
  • да имам правото да напиша наистина личните си впечатления, включително и негативните аспекти
  • с цел запазване на обективност  не приемам да пиша срещу заплащане
Проявяваш  ли интерес да рекламираш при нас?

??? Сериозно ли бе хора?
Какво точно да рекламирам? Некомерсиалният си блог, или услугите, които не осъществявам и от които не изкарвам пари?! Ако се опитвате да се свържете с мен във връзка с работата ми, моля ви да се обърнете към офис мениджъра ни. Гарантирам ви, че всички запитвания и обаждания достигат до мен.

Можеш ли да ми препоръчаш ресторант и защо не пишеш за ресторанти?

Мислех си го много пъти. Даже съм писала няколко статии. Истината е, че не се чувствам комфортно в тази роля. Нека започнем с това, че мога да изразя само лично мнение т.е макар и да се старя има вероятност да не е 100% обективно. Не искам да се чувствам отговорна за съсипването на нечий бизнес, защото съм публикувала негативна статия за някакво заведение.

Пратих ти покана за приятелство във Фейсбук, защо не го приемаш?

Най- вероятно защото не се познаваме. Ако някой се интересува от нещата, които правя, може просто да хареса страницата на блога. Личният ми профил си го пазя, за да мога да спамя безобразно на политическа и икономическа тематика в news feed-а на приятелите и познатите ми.  Едва ли ще ви е много интересен. В реалния живот мога да бъда и доста крайна и понякога не особено деликатна и тактична. Предпочитам да не го правя обществено достояние.

Нещо си не ми харесва. Защо си го направила така?

Въпрос на лични предпочитания. Да не се повтарям пак за личното пространство, че вече много го изтърках в тази статия.



Споменах ли че диспенсъра е от Аmazon UK:)

14 коментара:

  1. Уби мЪ!!! 10 + от 10. Няколко пъти ме сърбяха ръчичките да напиша нещо по някои от въпросите, ама като се знам и аз колко съм деликатна, съвсем ще съм персона нон грата.

    ОтговорИзтриване
  2. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Малко си слънчасала:) Ела на хлад в планината, тъкмо ще се запознаем и ще мога без всякакви скрупули да ти пратя покана за приятелство:)
      Иначе, наясно съм и хайлиапришиейтвам написаното:)

      Изтриване
    2. Този коментар бе премахнат от автора.

      Изтриване
    3. Съжалявам, че сто пъти казах едно и също. Поправих се.

      Изтриване
  3. Аз па да напомня да ми донесеш джаджата за дупчене на мидички, че много разсеяна си напоследък :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Е така де, то защото само до джаджата за мидички ми е:)

      Изтриване
  4. Добре казано, но според мен няма да има особен ефект- хората обичат да питат. Виждала съм въпроси към статии, отговор, и после отново същия въпрос на друг читател. Досадно, но все пак не е изненадващо...

    ОтговорИзтриване
  5. Да се отчета, вече има диспенсъри в София, видях на няколко места - например в Mobexpert има цяла колекция, в home раздела на notos galleries и в outlet mall-a :)))

    ОтговорИзтриване
  6. Руми, чистосърдечно ще си призная, че понякога ми се е искало да питам теб, или някоя от "колежките" откъде сте купили това или онова... Защото при все, че вече не смея много да купувам чашки-вилички-панички-покривчици, поради липса на място, не губя надежда някой ден кухнята ми да удвои наличното си място от само себе си и да ми се отвори пространство за съхранение на тези тъй жизненоважни артикули. :)
    Та, затова, благодаря за споделеното и хубав край на седмицата!
    П.П. А, да, забравих да питам - диспенсърът откъде е ? :))))

    ОтговорИзтриване
  7. Лошо няма...Нека питат!Аз съм от типа:не питам само се наслаждавам:)))))
    ...И аз някъде видях диспенсър,но къде-не се сещам:)!
    Прекрасен ден ...и ще чакам отговора за Мира:))))(не питам)!

    ОтговорИзтриване
  8. А какви са бъдещите ти творчески планове? :)))))
    Целувки! Отново си ме смяла с глас :)))

    ОтговорИзтриване
  9. С всеки пост научевам все полезни неща, включително какъв фотоапарат/телефон да си купя за снимки или откъде да си поръчам диспенсъра или машинка за рязане на зеленчуци във форма на спагети (ама го обясних......). С една дума, блогът ти е много полезен и зареждащ. Дори и да има реклами, не би ми пречило, но в този си вид повече ми харесва:))))) А творческите ти планове ни предстои да видим още много години напред,

    ОтговорИзтриване
  10. A kakav e tozi ured za midichki, kade se prodava?:):):)

    ОтговорИзтриване

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...