понеделник, 27 февруари 2012 г.

Happy Birthday to me:)

Още един рожден ден. Извинявам се за повтарящите се теми, но все пак това е моят рожден ден:)  Макар, че миналата година се зарекох да започна да го празнувам по- рядко, календарът очевидно не е на същото мнение и отброи още 365 дни. На 21 направих точно 35 години.
Казват, че жените си криели годините.Може би, но само ако имаш усещането, че е минало много време, а не си направил достатъчно. Аз не се притеснявам от моите. Смятам, че за тези  години съм направила достатъчно много неща за да мога да се чувствам "само на 35".
Казват, че е лошо да си роден в понеделник, защото постигаш всичко по трудния начин и с много работа. Предполагам, но мен не ме притеснява. Всъщност щях да съм по- разочарована, ако съм родена в неделя и твърдението, че тези хора цял живот нищо не правят, се окаже вярно:)
Казват, че Рибите са много мълчаливи и лесно се предават. Аз не вярвам в зодии и очевидно това е причината те да не вярват в мен:) Колкото и невероятно да им се струва на повечето хора, с "мълчалива" мога някак си да се примиря, но преди да сте ми се изсмели в лицето, ще уточня, че става въпрос  само за определени много специфични обстоятелства, Виж за "лесно се предава" мога и аз да се посмея от сърце. Тези, които имат злощастието да ме познават достатъчно добре, обикновено получават силно сърцебиене и микроинфаркт в момента, в който чуят репликата  "Еее, ама не може да не може".
Казват, че Змиите, според китайският хороскоп, са ревниви. Изглежда тези неща не важат по нашите географски ширини, защото чувството на ревност ми е оперирано още при раждането:) За съжаление медицината не е била толкова напреднала тогава и с него са отстранени и някои други важни фактора, като пресметливост, спокойствие, разбиране от намеци и умерена форма на егоизъм . Наложи ми се да си ги култивирам с времето, ама не е същото, като да си ти природна даденост.




Не успях да пусна публикация точно на датата. Мога много лесно да се оправдая с липсата на време, покрай многото ангажименти през тази седмица. Истината е, че време се намира винаги, но просто подадох психически под тежестта на натоварването и нямах желание за нищо друго освен книжка, чаша вино и някой друг интересен филм, на който заспивах доста преди края.
И все пак събитието беше отбелязано подобаващо:)Имаше много поздравления. Даже повече, от колкото съм очаквала. Благодаря на всички, които се обадих, писаха на мейл и фейсбук или ми изпратиха СМС.
Имаше и много, много цветя.


Огромни букети, цели кошници или просто роза вързана с панделка.  Някои бяха от колеги,  други от приятели и роднини. Един така и не разбрах кой ми го беше изпратил - имаше просто усмивчица на картичката. Най- щастлива бях от факта,  че се бяха сетили (или си бяха записали) хора, на които много, много държа:)



 Получих и много картички. Електронни, хартиени или специално направени за мен:)
Тази е дело на голямата ми дъщеря.


А тази е правена от същия човек, като първата. Всъщност е за годишнината от сватбата ни, но тя почти съвпада с рождения ми ден и си ги получих двете заедно.


Човекът на картичките държи седем зелки. Зелето си има много специална символика в семейния ни живот, но няма да ви я разкажа:)

Разбира се имаше и торта. Даже две, но за декорация, така и не ми стигна ентусиазма.


Отбих номера с шприц и розички от маскарпоне:)


Не вложих никакво творчество в пълнежа. Спрях се на шоколадово еклерова, която вече бях правила за рождения ден на голямата ми дъщеря.
Имах желание да я шприцовам цялата в маслени розички. В последния момент се разколебах, защото реших, че ще стане много тежка. Промених идеята на розички от маскарпоне, което се оказа голяма грешка. С тези отгоре нямаше проблем, но когато стигнах до шприцоване по борда, нещата вече не изглеждаха толкова розови. Кремът беше доста тежък, размекна се от топлината на ръката ми и всичко елегантно се свлече. Това от своя страна доведе до среднощна разхода на Мъжа на Лулу, до най- близкия денонощен магазин. Между другото не е никак близък, но човекът беше изправен пред алтернативата или да обикаля из квартала в 11 вечерта или да ми  гледа киселата физиономия и да ми асистира в печеното на бишкоти посред нощите. Не му е лесно! Ама е свикнал:)


 Шоколадово - еклерова торта II
За блатовете - 3 бр

6 яйца
6 с.л брашно
6 с.л смлени орехи
6 с.л захар
1 шоколад
1 ч.л бакпулвер

Отделят се белтъците от жълтъците. Белтъците се разбиват на твърд сняг в суха купа. Добавя се половината от захарта и продължава да се разбива с миксер още около минута. Жълтъците също се разбиват с останалата половина от захарта и се добавят на тънка струйка при белтъците, като се бърка непрекъснато. 
Брашното се смесва с бакпулвера и се изсипва на части при яйчния пух. Разбърква се с дървена шпатула и по същия начин се процедира и с орехите.
На слаб котлон се разтапя шоколада и се оставя да се охлади 5 минути. 
Прибавя се внимателно към сместа за блатовете, като се бърка непрекъснато. 
Получената смес се разпределя на три и се пече върху предварително изрязани кръгове от готварска хартия на 175 градуса.

За крема

4 жълтъка
500 мл прясно мляко
3 с.л брашно
2 с.л какао
1 и 1/2 кутии маскрапоне
150 г круши от компот. Ако нямате такива, задушете сурова круша с малко вода и захар, докато поомекне леко.
5 с.л захар
400 мл мляко се слагат на котлона, заедно със захарта. Останалите 100 мл се смесват с брашното и какаото до получаване на гладка каша. Разбиват се с жълтъците и на тънка струйка се изсипват при вече затоплилото се (но в никакъв случай не вряло) мляко. Бърка се непрекъснато до сгъстяване на крема, след което се оставя да се охлади, докато изстине напълно.
Охладеният крем се смесва с маскарпонето до гладка консистенция и най- накрая се добавят крушите, нарязани на ситно.


За сглобяването

15 малки еклера. 
1 шоколад - разтопен на водна баня
100 мл хладко мляко

Най- отдолу слагате блат, леко навлажнявате с  прясно мляко и се намазва с разтопен шоколад. Изсипват се 2/3-ти от крема и се затиска със следващия блат. Него също го навлажняваме с прясно мляко, намазваме го с шоколад и подреждаме еклерите. Между тях разпределяме останалата 1/3-та от крема и покриваме с третия блат.
В случай, че декорирате тортата с фондан, този блат не се сиропира, а цялата торта се намазва с маслен крем.
В този случай реших, да декорирам тортата с рози от маскарпоне, за което използвах 1/2 кутия маскарпоне, разбита с 3-4 с.л захар и 1/2 пакетче сгъстител за сметана.
 Много лесна и ефектна декорация се получава, ако облепите борда с бишкоти или шоколадови пръчици, които вържете с панделка.


По някакво стечение на обстоятелствата това е точно 200-ната публикация в блога:)

44 коментара:

  1. Честит Рожден ден със закъснение :)! Желая ти много здраве, положителни емоции и усмивката никога да не слиза от лицето ти! Все такива увлекателни публикации и прекрасни снимки да публикуваш!

    ОтговорИзтриване
  2. Честит Рожден Ден Лулу:)От теб и всичко, което правиш винаги струи неописуем ентусиазъм и енергия, които са силно заразителни:)Пожелавам ти най-много здраве и хиляди пътешествия, защото вярвам че любов имаш в изобилие:)Хиляди благопожелания от мен:)

    ОтговорИзтриване
  3. И от мен, макар и със закъснение, най-сърдечни пожелания за рождения ти ден! Бъде все така цветна, уникална, остроумна, истинска, сърдечна, вдъхновяваща, искрена, прекрасно различна! Пожелавам ти здраве, любов и безброй поводи за усмивки!

    ОтговорИзтриване
  4. И от мен със закъснение, но от сърце - да си жива и здрава и организирана и ентусиазирана и обичана и обичаща и всичко хубаво!!!

    ОтговорИзтриване
  5. Честит да е рожденият ти ден! Бъди здрава, много обичана и вдъхновена!

    ОтговорИзтриване
  6. Руми, честит рожден ден на патерици, бъди здрава и много щастлива! Бъди все така силна, усмихната и пълна с енегия и ти пожелавам още много сбъднати мечти! Тортата ти както винаги е чудна, а поздравления и за помошника, аз се опитвам да си представя моя мъж по нощите да ми асистира или пък да ходи по магазините:)))
    Честита и да ви е годишнината, картичката със зелките е просто жестока :)

    ОтговорИзтриване
  7. Честит рожден ден, Руми!
    Бъди здрава, устремена и успяваща, усмихната и много щастлива!

    ОтговорИзтриване
  8. Честит рожден ден! Макар и със закъснение ти желая да си здрава щастлива и обичана ! А като гледам публикацията ,вярвам че празника е бил незабравим ,прекрасни картички,прекрасни цветя и не на последно място вкусна торта..

    ОтговорИзтриване
  9. Страхотни картички. Уникални! Ама и за човек като теб какви други да бъдат?!
    Пожелавам ти да си здрава и щастлива и на 35 да се чувстваш много по-добре, отколкото на 34.
    Спорна седмица!

    ОтговорИзтриване
  10. Руми, най-хубави пожелания от мен!Картичките и тортата са страхотни, много ми харесват!
    Поздравления за твоята половинка за всеотдайноста и по случай годишнината ви!

    ОтговорИзтриване
  11. Поздравления и от мен, малко със закъснение, но по-добре късно, отколкото никога. Желая ти много здраве и щастие, и да продължаваш в същия дух да ни радваш с рецепти и снимки. :)

    ОтговорИзтриване
  12. Руми съжалявам ,че ти честитя със закъснение ,но е от сърце!
    Желая ти много здраве,щастие и вдъхновението никога да не те напуща!Да ни радваш и впечатляваш с безброй публикации!
    На зодии и аз като теб не вярвам.Страхотни подаръци си получила,сигурна съм че са направили празника неповторим.
    Тортата е истински шедьовър!Виждам ,че е имало тръпка при приготвянето й.Това я прави истинска и уникална!
    Усмихната и слънчева седмица!

    ОтговорИзтриване
  13. Най- сърдечни пожелания за здраве, щастие и любов по повод на твоя РД и годишнината от сватбата ви! Тортата е невероятна, както и всички хубави изненади!

    Поздрави, Милена

    ОтговорИзтриване
  14. Руми, честит рожден ден на патерици!
    И се зарадвах, защото в първия момент, прочитайки че днес имаш рожден ден направих лоша асоциация/колкото и да не вярвам и аз, като теб в такива неща/- познавам един ужасно неискрен човек, роден на днешния ден /бягам от такива хора,или се научих да им отговарям със същото :)/.
    Та да се върна по същество - да си жива и здрава и много щастлива с любимите хора!
    И все така енергична!

    ОтговорИзтриване
  15. Честит Рожден ден на патерица! Пожелавам Ви, много здраве и любов, винаги толкова добра и уникална в това, което правите! Бъдете благословенна!

    ОтговорИзтриване
  16. Честит рожден ден, Рими! Бъди здрава, щастлива и обичана!!!

    ОтговорИзтриване
  17. Честит рожден ден, със закъснение, но от сърце! Пожелавам ти здраве, щастие, късмет и любов! Останалото се постига! Прекрасни подаръци, чудесна торта!

    ОтговорИзтриване
  18. Да си жива и здрва и много ,много щастлива!

    ОтговорИзтриване
  19. Честито! И така тортата е прекрасна!Много усмивки и прекрасни емоции!

    ОтговорИзтриване
  20. ЧРД и от мен Лулу! Много здраве , щастие и любов ти пожелавам от все сърце :-)Подаръците са страхотни а тортата изглежда много вкусно:)Ще се пробва задължително.

    ОтговорИзтриване
  21. Честит рожден ден и от мен! С пожелание за много здраве, късмет и лично щастие! Тортата е НЕВЕРОЯТНА! Браво!

    ОтговорИзтриване
  22. МНОГО,МНОГО ЗДРАВЕ,ЩАСТИЕ,ЛЮБОВ И МНОГО ВДЪХНОВЕНИЯ ЗА ТОЗИ ПРЕКРАСЕН БЛОГ!ПОЗДРАВИ И ЦЕЛУВКИ ОТ РУСЕ!

    ОтговорИзтриване
  23. Честит рожден ден, Лулу!
    С най-, най-добри пожелания :))

    ОтговорИзтриване
  24. Честит Рожден Ден, Руми! Бъди здрава, щастлива и все така пълна с прекрасни идеи, с които да ни вдъхновяваш!

    ОтговорИзтриване
  25. Руми, на патерици честит рожден ден! Бъди жива и здрава и много обичана от семейство и приятели. Чудесна еклерова торта си приготвила. Много се смях на емоциите ти покрай крема и среднощните шогинг брожения на мъжа ти :) И моят мъж милия е свикнал, като оплескам нещо и тича по никое време до магазина за продукти :)) Много ми хареса декорацията с шоко пурички, ще я заимствам някой път :)

    ОтговорИзтриване
  26. Честит рожден ден на патерици! С пожелания за много дълги романтични нощи и много къси работни дни! Все пак човек е на толкова години, на колкото се чувства (вероятно си сбъркала първата цифра от годините си- може би е 1.. или 2..).

    А тортата е чудесна- лесна и ефектна!

    Ползотворна и спокойна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  27. Руми, "завиждам" благородно за чудесната цифра 35 :)
    Не знам за родените в понеделник, но аз съм родена в събота на ръба с неделята и освен труд
    дотук с друго не се е получило!
    Страхотни картички си имаш!
    А за тортата каквото и да коментирам, ти си знаеш :)
    С пожелания за една прекрасна година, за да се убедиш, че с увеличаване на годините
    става все по-хубаво :)

    ОтговорИзтриване
  28. Лулу, честито! Страхотна торта и картички! Желая ти най-вече здраве, късмет и много обич от любимите ти хора!

    ОтговорИзтриване
  29. Chestit rojden den! Budi zdrava :)
    Mnogo haresvam ponedelnicite. Vinagi sa mi noseli shtastie i za men e simvol za novo nachalo.
    N.

    ОтговорИзтриване
  30. И аз да мина, за да удължа празника!
    Честит рожден ден от сърце!
    Здраве и желание, другото си го имаш;)

    ОтговорИзтриване
  31. Честит рожден ден, макар и с известно закъснение! Да си здрава и много щастлива!

    П.С. И родените в неделя работят :) половинката ми е неделно бебе :)

    ОтговорИзтриване
  32. хей честит рожден ден!пожелавам ти най-вече здраве и любов.защото човек влюбен ли е най-щастлив.
    според мен жената не трябва да си крие годините,защото тя е на толкова на колкото си иска ,а не на колкото се чуства:)

    ОтговорИзтриване
  33. Румка,Честит Рожден Ден и от мен! Не успях да ти честитя на деня, но смятам да се поправя виртуално... ;р) Бъди много здрава, за да ни радваш със страхотните си снимки, уникално чувство към детайла и неподправен чар!! Виолина очевидно е наследила твоята креативност - картичките са жестоки :о)

    ОтговорИзтриване
  34. Честит рожден ден на патерици и от мен,с пожелание за здраве и за време!Време за радост,време за щастие,време за творчество!Тортата е чудесна а снимките са жестоки!

    ОтговорИзтриване
  35. И тук, и отново - Честит ти празник! Целувам те и наздраве!

    ОтговорИзтриване
  36. еха, честитрожден ден и страхотни картички. Как решихте да се жените покрай рождения ти ден:)

    ОтговорИзтриване
  37. I really like your blog:) great pics and so much inspiration...I wish you a lovely week.
    LOVE Maria at inredningsvis.se

    ОтговорИзтриване
  38. Хей, нещо закъснявам с прегледите, но никога не е късно да ти пожелая Честит рожден ден! :-)
    Бъди щастлива, бъди каквато си, Руми!

    ОтговорИзтриване
  39. Честит рожден ден прекрасна! Пожелавам ти здраве, ентусиазъм, емоции най-прекрасни, вдъхновения и сбъдвания!

    ОтговорИзтриване
  40. Руми, честито и от мен (макар и на патерици)! Най-сързечни пожелания за здраве, обич и много усмивки!
    Бъди все така позитивна и вдъхновена! Картичките са много красиви, тортата също.
    Сърдечни поздрави и прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  41. Руме,Честит Рожден ден (на огромна патерица, но от сърце)! Пожелавам ти здраве, здраве и пак здраве, а покрай него много щастие, късмет, успехи и любов!

    ОтговорИзтриване
  42. Страхотна публикация. Продължавай в този дух.

    ОтговорИзтриване
  43. Леле, каква съм разсеяна...
    Извини ме, моля те.
    Честит празник на патерици.
    Вярно, закъснях, но пък пожеланията не са с давност, те са завинаги.
    Бъди здрава, много щастлива, все така пълна с енергия, с неизчерпаем порив да пълниш дните на семейството си с красота и радост.
    И да ти припомня, чакам си от по миналата година гостуването ти при мен.:))

    ОтговорИзтриване
  44. Благодаря ви много за хубавите пожелания, милите думи и подкрепата:) Много е хубаво, че ви има:)

    ОтговорИзтриване

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...